Inspiráció sokmindentől mentes ételekhez

Fakanál a hegyről

Fakanál a hegyről

Rozsos magos cipó

2021. január 28. - Fakanál a hegyről

Már régóta szerettem volna újra házi kenyeret enni. Mindenfélét szoktam sütni - zabosat, répásat, vegyes magosat.. Valamiért most nehezen szántam rá magam, pedig általában hamar megvan és úúgy imádom a frissen sült kenyér illatát � Mivel Társnak sem vettem a hétvégén kenyeret igyekeztem olyat sütni, amit ő is megeszik, és még nekem is jó az IRben � #tejmentes #tojásmentes #vegán #rozskenyér #házikenyér #fakanálahegyről

kenyer_rozs_1.PNG

Hozzávalók:

350gr teljes kiőrlésű rozsliszt
150gr búzaliszt
1ek só
2marék vegyes salátamag (napraforgó, tökmag, lenmag, szezámmag)
2ek olívaolaj
2ek almaecet
1kk cukor
380ml langyos víz
1kocka élesztő

kenyer_rozs_3.PNG

Az élesztőt a langyos cukros vízben felfuttatjuk. A száraz hozzávalókat egy tálba mérjük. Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, az olajat és az almaecetet. Az egészet összegyúrjuk, majd meleg helyen közel duplájára kelesztjük. Ha megkelt újra átgyúrjuk, és a tésztát sütőedénybe tesszük. Egy kis lábosban vizet teszünk a sütő aljába. A kenyeret 220 fokos sütőben 20 percig sütjük, majd kivesszük a vizet, a hőmérsékletet visszavesszük 180 fokra és a kenyeret készre sütjük. Rácson letakarva hagyjuk kihűlni.

❎ � � � � � � � � � � �
✅ � � IR

kenyer_rozs_2.PNG

Ha tetszett a recept, megköszönöm ha megosztod!
Számos jó ötletet és szezonális receptet találsz a Fakanál a hegyről Facebook oldalán és az Instagramon is.

A bejegyzés trackback címe:

https://fakanalahegyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr1416407446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása